دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2738 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 91 |
چکیده
در این تحقیق سعی شده است تا اعتبار تجربی رفتار مشتریان در موقعیت خرید برخط(انلاین) ارائه شود و همچنین نظریه ای از رفتار خرید مصرف کنندگان و رضایت اطلاعاتی آنان برای توضیح پاسخ مشتریان به خرید اینترنتی تدوین گردد و نیز تأثیر چگونگی ارائه محتوای اطلاعات از کالا و خدمات بر تمایل مشتریان به خرید از فروشگاههای اینترنتی را مطرح کند. بنابر این، هدف از این تحقیق سنجش رابطه رضایت اطلاعاتی مشتریان، مزیت رابطه ای و تعهد به سایت بر رفتار خرید مصرف کنندگان در خرید های آنلاین را دارد، که می تواند نتایج سودمندی هم برای بازاریابان اینترنتی و مدیران این نوع فروشگاه ها جهت ارائه بهتر خدمات فراهم آورد.
روش تحقیق: به روش پیمایشی، از نظر زمانی مقطعی و از نوع مطالعات کاربردی است و شیوه نمونه گیری دراین پژوهش، از نظر انتخاب سایت شیوه در دسترس بوده، و از نظر افرادی که پرسش نامه را پر کرده اند به شیوه داوطلبانه است. این تحقیق بااستفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته و استاندارد، بر روی مشتریانی که تلفن همراه و یا تبلت خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی در سراسر ایران تهیه می کنند صورت گرفته ، که متشکل از 392 پرسشنامه می باشد. در این پژوهش از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.
نتایج حاصله بیانگر آن است که رابطه معنا داری بین رضایت اطلاعاتی مشتریان و مزیت رابطه ای بر تعهد به سایت، و تعهد به سایت بر رفتار خرید مصرف کنندگان در خرید های آنلاین وجود دارد.